Jumaat, 9 Januari 2009

Menjaga hati

Pernahkah anda terfikir kita menjaga hati orang lain sedangkan hati kita terguris? Kita ingin berbaik-baik dengan semua orang tetapi orang yang kita rapat menjadikan kita rasa bersalah hingga menyebabkan hidup kita dalam dilema. Cuba kita bayangkan jika kita ingin berkawan dengan kawan yang baru kita kenali tetapi kawan lama kita tidak lupakan. Malangnya, kawan lama kita memutuskan bahawa kalau kita ingin berkawan dengan baru, kita tidak perlu berkawan dengan kawan lama. Dalam halini, siapakah yang bersalah? Kita atau kawan kita atau kawan baru kita itu. Bagaimana ingin menyelesaikan masalah ini? Hidup ini memang penuh dengan ranjau yang berliku.. Namun, kita perlu hadapinya juga..

1 ulasan:

  1. x tau r sape yg bersalah..
    mereka dan keluarga mereka kot..
    tp org tua ckp...
    kite xkan dpt tau ape yg sebenarnye harapan seorg sahabat kpd kite melainkan kite msk dlm aty mereka...n kite gak kene tau x sume org leh jdy sahabat yg bek pd kite, n sebaliknye..
    so, bile ade slh hm..ptotnye x bleh jdy kn alasan 2 to putuskan ape yg dah bersambg...tp bile pe yg d ptuskan 2 bek tok dri kite, mereka n keluarga mereka...mungkin kite ptot laksanakann..
    pe tah yg aku merepek nie..tp seng ckp, sush sebenarnye idop ada kwn nie TP lg sush idop x de kwn..so bak kate nabil..lu pk r sirik..
    sekian terima kash...len kali aku komen lg.. bye..komen r blog aku..bg nasht ke...(",)

    BalasPadam